Wel is er onderscheid in meester-, gilde- en stadstekens, waarbij de eerste enigszins vergelijkbaar zijn met onze merknamen, de tweede met keurmerken en de laatste met vermelding van herkomst (‘made in’) (Oranje Bikini koopjes). Engelse term ‘brand’ ontstaat wel in deze tijd, ze verwijst nog naar het brandmerken van vee (shiwi bikini). Eerste merken komen op in zestiende eeuw: De Vergulde Hand (1554), De Kuyper (1659), Oranjeboom Bier (1671)
Oorzaken: 1. bikini string kopen bikinisonline.eu. Groei bevolking stimuleert vraag. 2. Massaproductie wordt mogelijk en infrastructuur verbetert. Zwarte bikini dames kopen bikinisonline.eu. 3. Middenstand neemt toe. Maar tot ver in negentiende eeuw blijft de macht bij de groothandel die met veelal merkloze artikelen werkt. Groothandel beheerste distributie nog geheel. Pas aan het eind van de eeuw komt het fabrikantenmerk op
De fabrikant begint vaak direct te leveren aan de kruideniers en omzeilt zo de groothandel - Dierenprint bikini. Merkreclame, patenten en verticale prijsbinding (fabrikant schrijft de consumentenprijs dwingend voor) ontstaan in deze tijd. Fabrikanten ontwikkelen nu uit concurrentieoverwegingen ook diverse merken binnen één groep producten, ze leggen merkenportfolio’s aan (Mix & match bikini). Ook ontstaat er een streven eigen merken op buitenlandse markten neer te zetten
Het megamerk verschijnt op de markt (mini bikini). Klein legt het af tegen groot. Grote bedrijven hebben schaalvoordeel ten opzichte van kleine, zij kunnen hun producten wereldwijd promoten en innoveren (Witte Bikini kopen). De enorme groei van de media na 1970, waardoor ook de beschikbare ruimte voor reclame groeit, vereist grote reclamebudgetten. De kleine bedrijven hebben niet de middelen om zoveel te investeren in reclame en R&D (research and development)
Verder is onder consumenten een hang naar oud en vertrouwd; men valt terug op wat men kent, ook daardoor hebben kleine merken nadeel ten opzichte van de megamerken - Bohemian Strandkleedjes bikinisonline.eu. Begin twintigste eeuw komt het zogenaamde distributantenmerk op, informeel ook wel huismerk genoemd. bikini xxx. Kruideniers maakten al veel langer hun eigen producten, bijvoorbeeld door zelf theemélanges samen te stellen of koffie te branden
Grootwinkelbedrijven als Mark & Spencer en Albert Heyn ontwerpen diverse eigen merken (Tankini Bikini Tops). Na 1950 verplaatst de macht binnen de distributiekolom zich weer meer naar de handel, maar dit keer vooral de detailhandel (bikini grote maten bikinisonline.eu). Distributantenmerken nemen in belang toe - Strandbroeken bikinisonline.eu. Aandeel huismerk in sector levensmiddelen tegenwoordig is: 18 % in Nederland, 19 % in Frankrijk, VS 29% en GB 37%
Goede plek op de schappen. 2 (bandeau bikini bikinisonline.eu). Veel uitstraling in de winkel. 3. Duidelijke beprijzing (Cheeky bikini). Andere factoren die de groei van het eigen merk versterkt hebben zijn het verdwijnen van de verticale prijsbinding (behalve voor boeken), waardoor de detaillist klanten kon lokken met lage prijzen, en daarnaast de vormgeving van het huisproduct, dat er steeds ‘echter’ komt uit te zien
Een paar voorbeelden van het gestegen merkbewustzijn - Decoratie koopjes. Uit de introductie van New Coke in 1985 blijkt dat mensen toch de voorkeur geven aan het oude merk Coca Cola, hoewel ze dat qua smaak minder waarderen. Verder:In 1988 koopt chocolafabrikant Nestlé Rowntree op (Tunieken). Deze heeft onder meer de merken After Eight, Carnaby, KitKat en Rolo
United Biscuits koopt in 1990 Verkade voor 290 miljoen gulden, 24 x hoger dan de winst per aandeel - shiwi bikini bikinisonline.eu. Echter: Er zijn tekenen dat brand equity verandert. Berucht is Marlboro Friday in 1993, op welke dag Philips Morris een blijvende prijsverlaging van het merk afkondigde (zwarte bikini bestellen). Die gebeurtenis werd symbool voor het gegeven dat een megamerk niet langer onaantastbaar is
Navigation
Latest Posts
Beachlife Bikini
Zwarte Bikini Kopen Bikinisonline.eu
Chantelle Bikini